سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سردار بی سنگر

یک روز پس از آنکه دادگاه عالی هند طرح شکایت علیه سایت‌های شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و گوگل را امکانپذیر دانست، دولت هند به دادگاه پاتیالا هاوس دهلی اعلام کرد که پرونده‌ای برای شکایت علیه این دو شبکه تشکیل داده است.

به گزارش ایرنا، در گزارشی که در این خصوص روز شنبه ازسوی دادگاه دهلی منتشر شده به این موضوع اشاره شده که دولت هند روز جمعه به دادگاه دهلی اعلام کرده مدارک کافی برای طرح دعوی علیه 21 سایت شبکه اجتماعی وجود دارد.

اتهام اعلام شده این وب سایت‌ها در دادگاه هند انتشار مطالب موهن، تشدید خصومت میان طبقات مختلف اجتماعی و ایجاد تعصباتی است که یکپارچکی ملی را به خطر میاندازند.

همچنین در این گزارش آمده که محتوای وب سایت‌های مذکور می تواند موجب ایجاد تنش‌های مذهبی شود.

پس از تایید این اتهام ها، دادگاه دهلی روز شنبه احضاریه هایی به چند سایت شبکه های اجتماعی خارجی فرستاده و از آنها خواسته تا پیش از 13 مارس برای رسیدگی به اتهامات خود در این دادگاه حاضر شوند.

10 کمپانی از 21 کمپانی متهم این پرونده خارجی هستند و باید مراحل لازم برای احضار آنها طی شود.

این احضاریه ها به وزارت امور خارجه هند ارایه شده تا برای سایت هایی از جمله فیس بوک، مایکروسافت، گوگل، یاهو و یوتیوب ارسال شود.

این احضاریه ها 23 دسامبر گذشته برای 21 شبکه اجتماعی صادر شده اما ارسال آنها تاکنون به تعویق افتاده بود.

شی تریپاتهی وکیل مدافع هندی به دادرس این پرونده اعلام کرده که ممکن است فهرست جدیدی از سایت‌های خارجی که باید از سوی وزارت امور خارجه احضار شوند؛ ارایه شود.

در گزارشی که از سوی دادگاه دهلی منتشر شده ؛ آمده که تاکنون چهار جلسه در این خصوص با نمایندگان شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوی گوگل، فیس بوک، یاهو و مایکروسافت برگزار شده است.

در این جلسات، محتواهای بحث برانگیزی که در وب سایت ها و نتایج جستجوی موتورهای جستجو وجود دارد، به نمایندگان آنها تفهیم شده است.

دادگاه دهلی پس از شکایت خصوصی که از سوی روزنامه نگاری به نام وینای رای علیه محتوای این وب سایت‌ها مطرح شد موضوع این شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داده است.

در گزارش منتشر شده از سوی دادگاه دهلی آمده است که وجود چنین محتوایی در وب سایت های مذکور در ماه آگوست گذشته نیز در اطلاعیه بخش فناوری اطلاعات دولت هند تذکر داده شده بود.

 


نوشته شده در یکشنبه 90/10/25ساعت 9:30 عصر توسط رز سفید نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت