سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سردار بی سنگر

 گرداب/ مهمترین تهدید سایبری سال 2012 چیست؟
به نقل از سی‌نت؛پیش‌بینی کارشناسان از تهدیدات سایبری سال 2012؛
گرداب/ مهمترین تهدید سایبری سال 2012 چیست؟
از مواردی که کارشناسان برای سال 2012 پیشاپیش به اظهار نظر درباره آن پرداخته‌اند، مسئله "تهدیدات" در فضای مجازی است. شما فکر می‌کنید مهمترین تهدیدات سال 2012 چه تهدیداتی است؟

به نقل از سی‌نت، در حالی که چند روزی به آغاز سال 2012 میلادی بیشتر باقی نمانده است، کارشناسان فضای سایبر پیش‌بینی‌های خود را در حوزه‌های مختلف برای سال 2012 اعلام می‌کنند. یکی از مواردی که کارشناسان در مورد آن به اظهار نظر و پیش‌بینی پرداخته‌اند، مسئله "تهدیدات" در فضای مجازی است. کارشناسان امنیت در فضای مجازی محورهای اصلی تهدیدات برای سال 2012 را این‌گونه پیش‌بینی کرده‌اند:
 
1. افزایش بدافزارهای سیستم عامل "اندروید" که بالغ بر 50 درصد بازار تلفن‌های همراه را در دست دارد.
 
2. افزایش حملات هکری به زیرساخت‎‌ها؛ امسال گزارشی افشا شد که حاکی از آن بود که یک زیرساخت‌ سایبری حیاتی در آمریکا هک شده است اما وزارت امنیت داخلی آمریکا این موضوع را تکذیب کرد. حمله ویروس "استاکس‌نت" به زیرساخت‌های نیروگاه اتمی "بوشهر" در ایران مهمترین این موارد بود.
 
3. یکی دیگر از پیش‌بینی‌های کارشناسان برای سال آینده با مشکل مواجه ‌شدن رای‌گیری الکترونیکی است. به عنوان مثال در انتخابات سال 2008 آمریکا، یک رخنه امنیتی منجر به آن شد که آراء یکی از مناطق ایالت "کالیفرنیا" حذف شود.

4. بی‌شک سال 2011 سال هکرها بود، تقریبا همه جا از کمپانی "سونی"  گرفته تا "سیا" شاهد حملات روزانه آن‌ها بودند. همکاری فنی فعالان هکری مانند گروه "انانیمس" که با صورتک‌هایی به جمع معترضان وال استریت پیوستند چهارمین تهدید امنیتی پیش‌بینی شده است که می‌تواند به جنبش "99 درصد"ی کمک کند.

5. و اما مهمترین تهدید امنیتی در سال 2012:
افراد با وجود هشدارهای موجود در زمینه حریم خصوصی، باز هم بیش از اندازه اطلاعات خصوصی خود را به اشتراک می‌گذارند. این امری است که تقریبا همه ما تجربه کرده‌ایم و نادیده گرفتن آن، احمقانه به نظر می‌رسد. ما همه عضو جامعه‎ای هستیم که مطالبی که به حریم خصوصی‌مان آسیب جدی می‌رساند را به اشتراک می‌گذاریم.

شبکه‌های اجتماعی به ما اجازه می‌دهند تمامی جنبه‌های زندگی‌مان را به اشتراک بگذاریم. این اطلاعات می‌تواند مدرسه یا رستورانی که امشب در آن شام خواهیم خورد تا این‌که حیوانات خانگی‌مان چه شکلی هستند را شامل شود.

نفسمان ترغیب‌مان می‌کند که تمامی درخواست‌های دوستی که دریافت می‌کنیم را تایید کنیم و به دنبال فالوئرهای (follower) بیشتری باشیم؛ افرادی که آن‌ها را با اطلاعات شخصی و خصوصی‌مان بمباران خواهیم کرد!

ما همچنین به شکل ناخواسته اطلاعات حساس خود را فاش می‌کنیم؛ به عنوان مثال هنگامی که مطلبی را با عکس منتشر می‌کنیم، بدون اینکه متوجه باشیم این عکس‌ها حاوی مختصات "جی‌پی‌اس" مربوط به خانه‌مان هستند، درست هنگامی که در تعطیلاتی که قبلا از رفتن به آن خبر داده بودیم، بیگانگان را به جلوی در آن خواهید کشاند.

کمپانی‌هایی مانند "فیس‌بوک"، گزینه‌های پیشنهادی برای تجمیع اطلاعات را بیشتر کرده‌اند، به طوری که فعالیت‌های هر فرد در این سایت و هرجای دیگر  به صورت خودکار با افراد دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود؛ می‌توانید به راحتی بدانید دوستتان هم‌اکنون به چه موسیقی گوش می‌‌کند و در این لحظه مشغول مطالعه چه مطلبی است؟

امیدواریم کمپانی‌هایی چون فیس بوک در سال 2012 به شکل کامل‌تری توضیح دهند که در گزینه‌های جدید پیشنهادی‌شان، برای امنیت و حریم خصوصی افراد چه تدابیری دارند؟ کاربران نیز باید پیش از فشردن دکمه "post" (که منجر به انتشار مطلب می‌شود) از خود بپرسند "آیا حواسم هست افرادی که نمی‌شناسم‌شان یا دشمنانم هستند، می‌توانند این مطلب را ببینند؟"

printمنبع :(سایت ناترینگ)


نوشته شده در جمعه 90/10/9ساعت 9:27 عصر توسط رز سفید نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت