سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سردار بی سنگر

سلام، غریب تر از هر غریب!


سلام، مزار بی چراغ، تربت بی زایر، بهشت گمشده!


سلام، آتشفشان صبر، چشمان معصوم، بازوان مظلوم، زبان ستمدیده!


سلام، سینه شعله ور، جگر سوخته، پیکر تیرباران شده!


سلام، امام غریب من!
 

ای کریم آل طه ! باور کن آسمان، تاب تنهایی نمی آورد و کمرش زیر داغت، خم خواهد شد.

ای کریم آل طه ! وقتی تو رفتی، چشمان آسمان سیاهی رفت و اشک از نگاه ستاره غلتید.

ای کریم آل طه ! بوی غربت حنجره ات، جهانی را غریبانه به گریه می اندازد.

ای کریم آل طه ! باور کنم، تشییع غریبانه پیکرت را در هجوم بی امان نفرت و کینه؟

اى کریم اهل بیت علیهم السلام! قلب اندوهگینمان در عزایت ، دیدار و شفاعتت را در قیامت مى طلبد تا طعم بخشندگى تو را دریابیم.


شهادت دومین نور ولایت، صاحب کرامت و شفیع قیامت،

امام حسن مجتبى علیه السلام ، را تسلیت مى گویم.


نوشته شده در پنج شنبه 91/10/21ساعت 10:45 عصر توسط رز سفید نظرات ( ) |

بیانیه انصار حزب الله مازندران در خصوص فیلم توهین آمیز پایتخت

صدا و سیما با تقدس زدایی از نام "نقی" در فرهنگ عامه در پازل دشمن قدم بر می دارد

 

جاهلانه ترین کار ممکن دراین سریال که با مهر تائید رسانه ملی صورت گرفته است استفاده از نام مبارک امام نقی (ع) بر روی کاراکتر طنز و تلفظ این نام مبارک با لحن تمسخر آمیز است که عرق شرم را همچنان بر پیشانی غفلت مخاطب می ریزد.


 درعصری که احترام به فرهنگ های اقوام به عنوان اصول ارزشی و نماد غنای فرهنگی کشورها پذیرفته شده و همه ی کشورها خود را مقید به حفظ و زنده نگاه داشتن آنها می دانند.
 
 و در شرایطی که پرچم بیداری اسلامی از فرهنگ و سنن اقوام بهم تنیده ایرانی در سراسر جهان برافراشته شده است متاسفانه   به واسطه غفلت و بی توجهی یا گاها تعمد سازمان های دولتی و ملی در اشکال گوناگون به فرهنگ غنی اقوامی که اولین طلایه دار فرهنگ ناب علوی هستند, توهین می شود.
 
بارزترین نمونه این توهین را میتوان در ساخت سریال موهن و بی محتوای "پایتخت" مشاهد کرد که در آن بدون آنکه توجهی به افکار عمومی مردم مازندران شود, در  شنیع ترین شکل ممکن به گویش غنی مردمان این سرزمین توهین شده و چهره ای نا مناسب از آنها به تصویر کشیده می شود.
 
 
 گویا عوامل این سریال تفاوت اساسی بین دو مقوله"طنز" و "هجو" را به درستی درک نکرده و  برای اینکه در  تعطیلات نوروزی  بینندگان خود را شاد کنند,حاضر شده اند به هجو قومی روی آورند که کتاب  ارادت آنان به خاندان اهل بیت(علیهم السلام) پر از برگه های زرین افتخار است.
 
 صد عجب از اینکه رسانه ملی هم از این سریال که به صراحت به لهجه و فرهنگ شیعی مردم مازندران و علی الخصوص  مقدسات الهی به سخره گرفته است را با بودجه کلان بیت المال حمایت می کند.
 
 
  و اما جاهلانه ترین کار ممکن دراین سریال که  با مهر تائید رسانه ملی صورت گرفته است استفاده از نام مبارک حضرت امام نقی (ع) بر روی کاراکتر طنز و تلفظ این نام مبارک با لحن تمسخر آمیز است که عرق شرم را همچنان بر پیشانی غفلت مخاطب می ریزد.
 
مگر رسانه ملی و یا برخی مسئولین استانی که دست همکاری به سوی عوامل این برنامه دراز کردند شاهد  جریان توهین و جسارت به ساحت حضرت امام علی النقی(ع) در رسانه ها ی غربی و شبکه های اجتماعی نبوده اند که با سخیف ترین شکل ممکن به وجود مبارک این امام همام جسارت نموده و وقاحت را به حدی رسانده اند که خواننده ای مرتد(شاهین نجفی) به خود اجازه میدهد در قالب ترانه ای موهن این دهن کجی گستاخانه را ادامه دهد؟
 
 ساخت سریالی که نام کاراکتر اصلی طنز آن , تداعی کننده استمرار این اهانت است,چه مفهومی به ذهن مخاطبان متبادر میکند؟
 
 آیا پذیرفته است صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که وظیفه ذاتی اش تقویت انگاره های ملی و مذهبی ملت قهرمان ایران است,گام در راهی نهد که منجر به تمسخر ریشه های اعتقادی اصیل در کشور شود؟آیا برای مبارزه با موج اهانت و جسارت به پایه های اساسی ایدئولوژیک شیعیان,نباید در ابتدا زمینه های این گونه اقدامات را نیز شناسائی و حذف کرد؟
 
 
 
تقدس زدایی از نام "نقی" در فرهنگ عامه از صدا و سیما بالاخص در این سریال به شکل نا خود آگاه شروع شد وبی شک  این کج سلیقگی و درک غلط رسانه ای, زمینه را برای استمرار برنامه های دشمن در این زمینه فراهم خواهد ساخت.
چرا رسانه ملی با بی توجهی به این جریانها,ناخواسته در راه تکمیل پازل دشمن قدم بر میدارد؟
 
 
از سویی دیگر مگر تاکیدات حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج فقه در خصوص "حرمت" رواج تقلید لهجه‌ اقوام ایرانی از باب تمسخر ,به گوش مسئولین این سازمان نرسیده است؟
 
رهبری معظم انقلاب اسلامی باور دارند قالب شهرهایی که لهجه‌های آنها تقلید می‌شود شهرهایی هستند که مردم غیرتمند آنها در حوادث مهم 100 سال گذشته در مقابل دشمنان و مهاجمین ایستاده‌اند و این عمل تصادفی نیست.
 
ایشان تصریح کردند: «یکی از مناطقی که ایستادگی سرسخت کرده مناطق شمال است،اینها آن جاهایی هستند که مردمش سرسختی و سلحشوری نشان دادند؛ اتفاقاً سعی شده است که همین‌ها از لحاظ لهجه در بین مردم سبک بشوند
 
حال چطور ممکن است که دوباره باید شاهد این نوع تولیدات غیر هنری و غیر اخلاقی باشیم واز چنین هتک حرمتی به مقدسات الهی توسط این سریال و توهین به فرهنگ شیعی و علوی مازندران دم بر نیاوریم؟  
 
ما  فرزندان این دیار علوی و مهد تشیع, ضمن اعتراض شدید به  صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و عواملی که زمینه ساز توهین مجدد به مقدسات اسلامی و فرهنگ شیعی مازندران هستند ,از دستگاه های نظارتی خواستاریم  با مد نظر قرار دادن جمیع جوانب, دست به تغییر اساسی در این سریال بزنند که اگر چنین عملی صورت نگیرد مطمئنا صدا و سیما می بایست مسئولیت خود را در قبال این موضوع مشخص نماید.
 
امضا کننده این بیانیه ضمن محکوم کردن؛
با درج نظرات خود ،این مطلب را در وبلاگ خود منتشر نمایند تا بهمراه متن بیانیه انصار حزب الله مازندران  برای روابط عمومی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران, وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی, استانداری مازندران, مجلس شورای اسلامی , صداوسیمای مرکز مازندران , دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران و اعضای خبرگان رهبری در مازندران ارسال گردد.
والسلام علی من تبع الهدی
 
"انصار حزب الله استان مازندران"
آدرس موج وبلاگی "نه" به سریال توهین آمیز پایتخت 2 
 

 


منبع خبر: بلاغ


نوشته شده در یکشنبه 91/10/17ساعت 7:48 عصر توسط رز سفید نظرات ( ) |

بیستم ماه صفر، چهل روز پس از شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفای آن حضرت، در تاریخ به "اربعین" حسینی مشهور شده است .

 اربعین واژه ای است عربی که در متون دینی ما زیاد به آن توجه شده است. به گونه ای که این کلمه از قداست خاصی برخوردار است. در رقم اربعین خصوصیتی وجود دارد که در سایر ارقام آن خصوصیت وجود ندارد. غالب انبیا در سن چهل سالگی به مقام رسالت رسیده اند. مدت مناجات حضرت موسی علی نبینا و آله و علیه السلام در کوه طور چهل شب بود.1 گفته اند در نماز شب 40 مومن را دعا کنید...برای حسین بن علی علیهما السلام آسمان و زمین چهل روز گریستند.2

در برخی از روایات به بزرگداشت این روز اشاره شده است. در حدیثی از امام حسن عسکری علیه السلامزیارت اربعین به عنوان یکی از نشانه های مومن شمرده شده است. در این حدیث  آن حضرت می فرماید: علایم مومن پنج چیز است:1 - پنجاه و یک رکعت نماز در هر شبانه روز (17 رکعت واجب،  بقیه مستحب) 2 - انگشتر به دست راست کردن 3- پیشانی به خاک مالیدن 4- بلند گفتن" بسم الله الرحمن الرحیم" در نماز 5 - زیارت اربعین. 3

در این زیارت که متن آن را شیخ طوسی به نقل از امام صادق علیه السلام آورده است،4 جملات بسیار ارزنده ای آمده است. در بخشی از این زیارت آمده است: "و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة"5 امام حسین علیه السلام جان  خویش را فدا کرد تا بندگان را از جهالت و سرگردانی و گمراهی نجات  دهد. آیت الله جوادی آملی می نویسد: این کلمه "لیستنقذ عبادک" معنایش این است که همه کارهای حسین بن علی علیهماالسلام برای آن بود که هدف رسول گرامی صلی الله علیه و آله عمل شود. یعنی آگاه کردن مردم به تکالیف، سپس عمل کردن به آن.6

 

در منابع (اربعین) بیشتر به دو رویداد اشاره دارد:

1- روزی که جابر بن عبدالله انصاری به زیارت قبر امام حسین علیه السلام مشرف شد.

2- روزمراجعت اسرای کربلا از شام به مدینه.

3-اما این که در این روز اسرای کربلا از شام به کربلا رسیده باشند،تردید وجود دارد که البته این تردید خللی در اعتقادات ما ایجاد نکرده و لازم به ذکر است همه دلایلی که برخی بزرگان در رد این موضوع آورده اند صحیح نمی باشد که برای اختصار مطلب آنها را در این مقاله ذکر نمی کنم اما اگر دوستان طالب باشند آن را در مقاله ای دیگر ارائه میدهم.

جابر بن عبد الله انصاری و زیارت امام حسین علیه السلام در اربعین: 

اما در خصوص ورود جابر بن عبدالله انصاری درروز اربعین سال 61هجری به کربلا، اختلافی به نظر نمی رسد.شیخ طوسی می نویسد:"روز اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری صحابی رسول خدا از مدینه برای زیارت قبر امام حسین علیه السلام به کربلا آمد، و او اولین زائری بود که قبر شریف آن حضرت را زیارت کرد. در این روز زیارت امام حسین مستحب است و زیارت اربعین همین است.7

مرحوم آیتی می نویسد:ظاهر عبارت شیخ طوسی آن است که جابر از مدینه به منظور زیارت حرکت کرده بود و در روز بیستم ماه صفر وارد کربلا شد. نه آنکه رسیدن او به کربلا(به طور تصادفی ) بعد از چهل روز از شهادت امام علیه السلام روی داده باشد. و بعید نیست که همین گونه باشد. چرا که بعد ازرسیدن اهل بیت به کوفه ابن زیاد، عبدالملک بن الحارث السلمی را از عراق به حجاز فرستاد، تا عمرو بن سعید بن عاص اموی، والی مدینه را از شهادت امام و یاران وی اگاه سازد. عبدالملک بی درنگ به مدینه رفت و خبر شهادت امام را رسما به والی مدینه ابلاغ کرد. در این صورت ممکن است که جابر بن عبد الله انصاری با خبر یافتن از فاجعه شهادت امام و بنی هاشم، از مدینه حرکت کرده باشد.جابر در بیستم ماه صفر،درست چهل روز بعد از شهادت امام وارد کربلا شد و سنت زیارت امام(در اربعین ) به دست او تاسیس گردید.8

 فردی که در این روز به همراه جابر در این روز به کربلا آمده "عطیه بن سعد عوفی کوفی " است.عطیه شخصیتی است که امام علی علیه السلام این نام را برای او برگزیده است. آیتی  به نقل از طبری می نویسد: سعدبن جناده انصاری (پدر عطیه)در کوفه نزد علی علیه السلام آمد و گفت: ای امیر مومنان خدا به من پسری داده لطفا شما او را نام گذاری کنید. علی علیه السلام فرمود:"هذا عطیه الله" این پسر عطیه خداست. حضرت با بیان این جمله در واقع او را نام گذاری کرد.9 وی یکی از بزرگترین دانشمندان و مفسران اسلامی است او از بزرگان تابعین و شاگردان عبدالله بن عباس می باشد. عطیه تفسیری در پنج مجلد بر قرآن مجید نوشته و از راویان حدیث محسوب میشود.10

 در کتاب "بشاره المصطفی" آمده است: عطیه عوفی میگوید: به همراه جابر بن عبد الله انصاری به منظور زیارت قبر امام حسین علیه السلام وارد کربلا شدیم. جابر نزدیک شریعه فرات رفت. غسل کرد و لباسهای نیکو پوشید. سپس به طرف قبر مطهر حرکت کردیم. جابر هیچ قدمی را بر نمی داشت،الا اینکه ذکر خدا می گفت، تا به نزدیک قبر رسیدیم. سپس به من گفت: مرا به قبر برسان.11 من دست او را روی قبر گذاشتم. جابر روی قبر افتاد و غش کرد. من مقداری آب روی صورتش پاشیدم. وقتی به هوش آمد، سه بار گفت:یا حسین. سپس گفت: ای حسین چرا جواب مرا نمی دهی؟ بعد به خودش گفت: چگونه می توانی جواب دهی در حالی که رگهای گلوی تو را بریده اند و بین سر و بدنت جدایی افتاده است. شهادت می دهم که تو فرزند خاتم النبیین و سید المومنین...و پنجمین فرد از اصحاب کسا ء هستی...درود وسلام و رضوان الهی بر تو باد. سپس به اطراف قبر امام حسین علیه السلام حرکت کرد و گفت:السلام علیکم ایتها الارواح التی حلت بفناء الحسین...اشهد انکم اقمتم الصلاة و اتیتم الزکاة و امرتم بالمعروف و نهیتم عن المنکر...."12

 

نویسنده: محمد رضا اقارب پرست

 

پی نوشت:

________________________________ 

1- و واعدنا موسی اربعین لیله " قران کریم، سوره بقره، آیه 15

2- مقاله "اربعین حسینی"برگرفته از سخنرانی آیت الله جوادی آملی،نشریه انتخاب 1/2/81

3- محمد بن محمد بن نعمان؛ (شیخ مفید )المزار،قم، مدرسه الامام االهادی،چاپ اول،ص53 

4- طوسی، محمد بن حسن؛مصباح المتهجد،بیروت موسسه الفقه الشیعه،1411ص 788 

5- همان 

6- آیت الله جوادی آملی، پیشین 

7- طو سی، محمدبن حسن؛ پیشین ص231-230

8- آیتی، محمد ابراهیم ؛پیشین،ص230-231 

9- همان ص 231 -232

10- همان ص 231-232 

11- برخی نقل کرده اند که جابر در این زمان تقریبا نابینا بوده است.

12- طبری،محمد بن علی ؛بشاره المصطفی،قم موسسه النشر  الاسلامی،1420،چاپ اول ص126

 


نوشته شده در چهارشنبه 91/10/13ساعت 10:48 عصر توسط رز سفید نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت