سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سردار بی سنگر

روز مشارکت در تعیین سرنوشت اجتماعی، یعنی روز دوازدهم اسفند در پیش است. مجلس شورای اسلامی، خانه ملت و در رأس امور است. در این انتخابات شرکت می کنیم، چون از یک طرف شرکت در انتخابات برای تعیین مسئولان و نمایندگان، حق هر شهروند ایرانی بوده و از طرف دیگر برای استفاده از این حق دارای تکلیف هستیم و نمی توانیم در قبال آن بی تفاوت باشیم. حال که باید از این حق براساس تکلیف استفاده کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که این تکلیف و وظیفه را باید درست انجام دهیم. یک انسان مسلمان که همواره بر اساس تکلیف عمل می کند، در قبال آنچه انجام می دهد مسئولیت دارد. بنابراین باید در انتخابات با بررسی، به افراد دارای شرایط رأی دهیم که تکلیف خودمان را به خوبی انجام داده باشیم. این افراد را بر اساس چه ملاک ها و معیارهایی انتخاب کنیم؟
برای پاسخ به این سوال باید توجه کنیم که در مقطع کنونی به چه مجلسی نیاز داریم؟ مجلس نهم، باید مجلس تراز نظام اسلامی در دهه چهارم انقلاب، یعنی دهه پیشرفت و عدالت باشد. مجلس نهم باید مجلس کارآمد و پیش برنده انقلاب و نظام اسلامی باشد. مجلس نهم باید با درک درست از شرایط کشور، تحولات منطقه و به ویژه بیداری اسلامی و همچنین مسائل جهانی و بین المللی، به وظایف و نقش های خود به عنوان قوه مقننه، واقف باشد و به صورت صحیح و بهنگام عمل کند. مجلس نهم باید با حساسیت به توطئه های استکبار نگریسته و برای مقابله و خنثی سازی این توطئه ها اقدامات لازم را به عمل آورد. مجلس نهم باید برای حل مشکلات مردم در حوزه های گوناگون نسبت به وضع قوانین لازم یا اصلاح قوانین موجود با سرعت اقدام کرده و بر حسن اجرای این قوانین بر اساس شأن نظارتی مجلس، نظارت کند. مجلس نهم باید در قبال توطئه ها و فتنه انگیزی های فتنه گران و منحرفان داخلی، اقدام انقلابی کند. برای داشتن چنین مجلسی باید با دقت بالا، از میان تمام کسانی که داوطلب امر نمایندگی شده و در مورد تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفته اند، به افرادی رأی دهیم که بر اساس ملاک ها و معیارهای زیر بهترین ها باشند. بدیهی است که این انتخاب را می توان همان انتخاب اصلح دانست؛ انتخابی که نمایندگانش:
1- مردمی باشند، مجلس خانه مردم است و باید نمایندگان مردم از جنس مردم باشند. کسانی که خود را از توده های مردم جدا می دانند و دارای روحیه خودبرتربینی، کاخ نشینی و اشرافی گری هستند، نمی توانند به فکر مردم باشند.
2- انقلابی باشند. مجلس شورای اسلامی باید پیش برنده انقلاب و نظام اسلامی باشد. نماینده مجلس باید دارای روحیه انقلابی بوده و به انقلاب اسلامی و آرمان های الهی امام راحل(ره) و اهداف والای جمهوری اسلامی معتقد باشد. کسانی که دارای روحیه محافظه کاری باشند، نمی توانند انقلابی عمل کنند.
3- ولایتمدار باشند. مجلس شورای اسلامی باید تقویت کننده جبهه ولایت باشد. نماینده باید معتقد به ولایت مطلقه فقیه و تابع ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) باشد. کسانی که کلام رهبری را فصل الخطاب ندانند نمی توانند ولایتمدار باشند.
4- استکبارستیز باشند. مجلس شورای اسلامی باید تقویت کننده جبهه انقلاب و نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی و نظام سلطه باشد. نماینده باید دارای روحیه ضداستکباری باشد و همواره خود را در صحنه و خط مقدم مبارزه با آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای سلطه گری ببیند که با انقلاب و جمهوری اسلامی در ستیزند.
5- متقی و پرهیزکار باشند. مجلس شورای اسلامی باید نماد تقوای جمعی باشد. نماینده مجلس باید متقی و پرهیزکار بوده و در گفتار و رفتار پایبند به اخلاق اسلامی باشد. از دروغ، تهمت و افترا پرهیز کند و در همه کارها خدا را در نظر بگیرد.
6- مقابل فتنه و منحرفان باشند. مجلس شورای اسلامی باید نسبت به فتنه و انحراف موضعی قاطع و شفاف داشته باشد. نماینده مجلس باید در قبال جریان فتنه گر و عوامل اصلی فتنه از یک سو و در قبال باند انحرافی و افراد آن از سوی دیگر، دارای موضعی شفاف، صریح و قاطع باشد.
7- وابسته به کانون های قدرت و ثروت نباشند. مجلس شورای اسلامی باید در قبال فسادهای گوناگون موضعی قاطع داشته باشد و پرچمدار مبارزه با مفاسد باشد. نماینده مجلس نباید به کانون های قدرت و ثروت وابسته باشد. وابستگی نماینده به کانون های قدرت و ثروت، دست و پای او را در مبارزه با مفاسد می بندد.
8- بصیر و آگاه باشند. مجلس شورای اسلامی باید با اشراف بر مسائل ایران و جهان در هر مسئله بهنگام عمل کند. نماینده باید آگاه بر همه مسائلی باشد که با امور نمایندگی ارتباط دارد. نماینده بی بصیرت نمی تواند به وظایف خود به خوبی عمل کند.
9- کارآمد باشند. مجلس شورای اسلامی باید کارآمد، پیش برنده انقلاب و کشور باشد. نماینده باید در امری از امور نمایندگی دارای تخصص، توانمندی و تجربه باشد.
10- مرعوب دشمن نباشند. مجلس شورای اسلامی نباید مرعوب دشمنان و در برابر تهدیدات آنان متزلزل شود. نماینده باید همانند مرحوم مدرس شجاع و نترس باشد و هیچ گاه مرعوب دشمن نشود.
اگر تلاش شود و با بررسی و شناخت از میان کاندیداها، افرادی را با ویژگی های ذکر شده انتخاب کنیم، به طور قطع به تکلیف خود در انتخاب اصلح عمل کرده ایم. البته لازم به ذکر است که باید با
نگاهی واقع بینانه، از میان افراد با ویژگی های مورد اشاره به کسانی رأی دهیم که از مقبولیت برخوردار بوده و امکان رأی آوری نیز داشته باشند.

 



نوشته شده در سه شنبه 90/12/9ساعت 10:34 عصر توسط رز سفید نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت